top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תJoab Kirsch

יש לכם פיל בארגון?

כולנו מכירים את הסיפור על הפיל הענק שבחדר שאיש לא מדבר או עושה משהו לגביו. זה לא קורה סתם. משהו מונע את הדיבור על הפיל. מהו הפיל בארגונים? מהו הדבר הזה שהוא כל משמעותי, גדול, משפיע, עד כדי הפרעה אבל כזה שאי אפשר לעשות איתו כלום?


למשל שיח פוגעני בהנהלה ובארגון או אי עמידה ביעדים באופן מתמשך או מאחרים באופן קבוע לישיבות או... או... או... יש המון דוגמאות לפילים ארגוניים שנמצאים בחדר אך לא מדברים עליהם.


אני מגדיר כיועץ את "הפיל שבחדר" כ "סמוי ארגוני".


למה חשוב לגלות את הסמוי בארגון? סה"כ זה יכול להיות אפילו משעשע שיש לנו פיל בחדר ישיבות ההנהלה..אז זהו שלא ...לעיתים קרובות מה שרואים, הוא סימפטום למשהו אחר משמעותי שצריך לטפל בו באופן דחוף.


מנכ"ל ארגון הייטק סיפר לי שלא עומדים ביעדים והחליף 4 פעמים סמנכ"ל מכירות. מה לעשות? הוא שאל. הצעתי לנסות להבין מהו הפיל, כי חשבתי שזה כנראה לא קשור למכירות ולסמנכ"ל המכירות. אז מה עשינו?


1. אבחון

למרבה ההפתעה הסתבר שהקושי נבע מפיל ענק שבאמת לא היה ניתן לדבר עליון: חוסר הזדהות עם ייעוד הארגון שלא היה רק נחלת סמנכ"ל המכירות אלא כלל ההנהלה. דמיינו שאתם חברי הנהלה שלא מזדהים עם ייעוד הארגון שלכם. חתיכת פיל..


2. תכנית פעולה

עבדנו על דיוק הייעוד על ידי שחרור חלקים ממנו והכנסת חלקים חדשים. היה ברור שיהיה צורך גם בתהליך מתמשך כי הפיל די כבד ואי אפשר לעשות לו רק "קישטה" והוא יברח מהחדר.


3. יישום

עבודה מתמשכת עם ההנהלה על אתגרי הוצאת הפיל.


ובמקרה הנ"ל, הצפת הנושא האמיתי מסמוי לגלוי איפשרה להנהלה לעשות את התהליך הנ"ל שבסופו חל שיפור ניכר במכירות.


אז אולי את הפיל אי אפשר להפיל, אבל להבין מהו, לעבוד על זה ולקדם את ההנהלה לפתרון – בהחלט כן.



39 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page