top of page
חיפוש

דברים מתנהגים אחרת ממה שהם נראים

חלק א: האם אתם באמת יודעים למה העובדים שלכם עוזבים



בשנים האחרונות יותר עובדים עוזבים מרצונם את עבודתם כמעט בכל זמן בעידן המודרני. עובד שעוזב מותיר את המנהלים הישירים שלו במערבולת רגשות ולעיתים קרבות גם בתקלה תפעולית. אובדן עובדים מוערכים מספק בין היתר הזדמנות למידה חשובה לארגונים ועם זאת, לעתים קרובות מדי מנהלים ואנשי משאבי אנוש עסוקים כל כך בבקרת נזקים עד שהם לא מצליחים לבצע נתיחה יסודית כדי לעזור להם להבין מה קרה ומהן הפעולות המתקנות הדרושות בכדי למנוע התרחשויות דומות בעתיד.

ישנם ארגונים בהם מתנהל דרך קבע "ראיון יציאה" לעובד שעוזב מתוך כוונה לספק תובנות שיסייעו בשיפור שימור העובדים. אלא שגם כאשר הם מתנהלים היטב, לראיונות אלה יש חסרונות רציניים. בעיקר, במקרים של הפסקה אימפולסיבית עובדים עלולים לעזוב לפני שהארגון שלהם יקבל את ההזדמנות לערוך אחד כזה. גם ראיונות שכן מתקיימים אינם תמיד כנים.

חלק מהעובדים היוצאים מסתירים ביקורת שיש להם על הארגון על מנת להשאיר רושם חיובי, אחרים מרגישים שמסירת מידע זה היא בזבוז זמן מכיוון שהם מאמינים שהחברה אינה מוכנה לשנות.

איך בכל זאת ניתן לנסות ולהבין באמת ולעומק , מדוע העובדים שלכם עוזבים.

ישנם מספר סגנונות של "התפטרות עובד".

כאלה שעושים זאת בדרכי נעם ומספקים סיוע ביציאתם. אחרים מתפטרים אך אינם מסבירים מדוע הם עוזבים. ישנם עובדים שעוסקים בהתנהגות לא תפקודית מזיקה בדרך החוצה , לעיתים כדי להפוך למפוטרים ולחסוך מעצמם את הליך ההתפטרות ויש גם כאלה שפורשים באופן אימפולסיבי אפילו מבלי לתת הודעה מוקדמת.

בכדי להפוך את עזיבת העובדים למקור למידה ושיפור ארגוני, יש לקודד מראש את סגנונות העזיבה. לא אחת תמצאו מהר מאד דפוסים ברורים וקלים להבנה בתוך נתונים אלה והם יכולים לסייע לכם באיתור מקור הבעיה. נתונים חשובים נוספים נמצאים אצל עמיתיהם של הנוטשים. נסו להגיע למידע הזה ולהבין כיצד העמיתים הקרובים ביותר מסבירים את ההתפטרות. אמנם אנשים לא תמיד פתוחים לחשוף את הסיבות האמיתיות שלהם להפסיק אבל במקרים רבים לעמיתים יהיו תובנות חשובות בנושא ובעיקר מוטיבציה לשתף מידע זה כדי לעזור לארגון להשתפר.

ארגונים חושבים שהם יודעים מה מתרחש אבל במקרים רבים מה שנדמה מעל פני השטח כברור , הוא סימפטום של התרחשויות שהארגון ומנהליו אינם ערים להם וככאלה, אינם יכולים להתמודד אתם בהצלחה. ישנם כלים רבים ויעילים בהם ניתן לפזר את הערפל ולהגיע לאמת היסודית של הארגון.

הבנת עומק בנושא העובדים תבטיח פעילות נכונה ובעיקר , צמצום מהותי בעזיבת עובדים ושימור כוח האדם באופן שיבטיח את הצלחתכם.

אם תרצו , נשמח לעזור.

זכרו - דברים אינם תמיד מה שהם נראים. במיוחד אם מדובר בארגונים עסקיים.


פרטים נוספים והתאמת הפתרון לארגון שלכם ניתן לפנות ל: joab@thespotlightsystem.com


מה שנראה לכם אינו מה שמתרחש באמת.




Things are not always what they seem.


146 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page